Inclusie

Scouting op maat

Scouts Meulestede is een inclusieve scouts. Wij zijn van mening dat elke persoon, ongeacht zijn/haar/diens noden, de kansen en mogelijkheden moet krijgen om deel uit te maken van de samenleving en van de scouts. Inclusief dus, met plek voor iedereen :) !

Kinderen met ADHD, ASS, of andere lichte tot matige mentale beperkingen kunnen bij scouts Meulestede een plekje vinden. Ook kinderen met een lichte fysieke beperking of speciale noden (bvb kinderen met diabetes, coeliakie, voedsel allergien of intoleranties) zijn zeker welkom! Spreek je (nog) niet zo goed Nederlands? Bevind je je in een financieel minder draagkrachtige situatie? Ook daarmee houden we rekening en zoeken samen naar wat mogelijk is.

Flexibiliteit staat centraal binnen de werking van Scouts Meulestede en er wordt zoveel mogelijk rekening gehouden met ieder kinds/jongere individuele noden. Een prikkelvrije ruimte, aangepast eten op weekends/kampen, een vertaling van het programmaboekje of mails, een aanpassing van het lidgeld of andere betalingen, kampeermateriaal en uniformen te leen,.. is maar een greep uit de mogelijkheden die voorzien kunnen worden.

Heeft jouw kind speciale noden en twijfel je of onze scouts hieraan kan voldoen, stuur gerust een mailtje naar scoutsmeulestede@gmail.com, dan bekijken en bespreken we samen wat er mogelijk is!

p.s. Ook binnen onze leidersploeg willen we plaats maken voor iedereen, dus als jij graag leiding zou worden bij scouts Meulestede, kom gerust eens kennismaken!