Basispeilers

Ploegwerk is genieten van verbondenheid, goed omgaan met elkaar. We geloven in de kracht van goed functionerende ploegen, waarbij het geheel meer is dan de som van de delen. Scouting smells like teamspirit. Arm in arm!

Dienst, een ouderwets begrip? Niet bij scouting! Een handje toesteken, zorgen voor anderen, zich belangeloos inzetten, daar word je niet alleen zelf, daar wordt de hele samenleving beter van. Handen uit de mouwen!

Engagement is bewust en actief kiezen voor iets meer. Scout of gids ben je niet zomaar. Je werkt actief mee, je zet je in voor de groep. Een scout of gids zegt ja tegen zichzelf en de wereld. Schouders eronder!

Zelfwerkzaamheid is ondernemen, al doende leren, vallen en weer opstaan, nieuwsgierig op verkenning gaan. Bij ons krijgen jongeren de kans en het vertrouwen om zélf de dingen aan te pakken. Op eigen benen staan!

Medebeheer staat voor mee de koers uitzetten. Samen oplossingen zoeken, keuzes maken en beslissen. We vinden het nodig dat jonge gasten in de groep opkomen voor wat zij belangrijk vinden en mee verantwoordelijkheid dragen. Vinger in de pap!