Uniform

Scoutskleren

Je hebt maar één blik nodig om te weten: daar is de Scouts. Je herkent ons aan onze Scoutskleren. We zien er allemaal anders uit maar toch is het duidelijk dat we samen horen. En dat is net waarom we voor een uniform zoals een beige hemd en/of scouts-shirt en een das kiezen.

Groepsdas

De groepsdas is een groene das met een wit lint. Je kan een das voor 9 euro (of 3 euro sociaal tarief) kopen bij de leiding.  Een das gaat graag enkele jaren en het liefst je hele scoutscarrière met jou op pad. Schrijf je naam op je das en draag er goed zorg voor!

Scoutshemd

Het scoutshemd is beige en kan je in de Hopper kopen, maar ook in andere winkel verkopen ze gelijkaardige (en goedkopere) beige hemden. Scoutshemden kunnen ook aan sociaal tarief aangekocht worden in de Hopper winkels.
Vraag ook eens of de groepsleiding nog tweedehands hemden heeft liggen in de klerenkast!

Scouts t-shirt

Bordeaux rood met witte spikkeltjes, geel, blauw of Denneboomgroen, en een wolf natuurlijk, zo zien de kinder t-shirts van Scouts Meulestede eruit. Deze t-shirts kosten €15 of €5 sociaal tarief.

Kentekens

Op het scoutshemd worden verschillende kentekens bevestigd.
Kentekens kan je bij de groepsleiding kopen of bij de Hopper. Het jaarkenteken krijg je elke jaar bij de inschrijving en hoort op de rechterborstzak.

Hopper winkel

De Hopper is de winkel van Scouts en Gidsen Vlaanderen. Hier kan je terecht voor een hemd, scoutskledij, slaapzakken, matjes, .... Met de scouts lidkaart krijgt je korting op de artikelen en indien je betaald aan sociaal tarief kun je nog een grotere korting krijgen.

De scoutsshop vind je ook online op https://www.hopper.be/assortiment

Hopper winkel

Antwerpsesteenweg 242, 9040 Gent