Welpen

Leeftijd:
8 tot 10 jaar (3e tot 5e leerjaar)

De Welpen zijn meisjes en jongens die graag ravotten en zo de wildste avonturen beleven.

De welpenleiding staat elke zondag tussen 14 en 17u30 uur op het terrein klaar om met de welpen de meest energieke spelletjes en avonturen te beleven. Ze dagen de welpen uit om hun grenzen te verleggen en nieuwe dingen te ontdekken. Samen met hun scoutsvrienden amuseren de welpen zich elke week opnieuw en krijgen ze al een proevertje van wat het betekend om een echte scout te zijn!

De welpen gaan in de herfst op weekend op verplaatsing. In de paasvakantie gaan alle takken samen op paaskamp en in de zomer gaan de welpen 7 dagen (6 nachten) mee op tentenkamp, een week lang ravotten!

Kreet

De welpen worden elk jaar in patrouilles ingedeeld, elke patrouille verzint in het begin van het scoutsjaar een eigen kreet!

Wet

Wij zijn sterk, wij wagen het avontuur.

Waakzaam, vriendelijk en hulpvaardig staan we paraat en volgen we de oude wolven.

Leiding

Darzee-Raksha-Rikki(-tiki-tavi)