Givers

Leeftijd:
14-16 jaar (3e-5e middelbaar)

Deze tak wordt ook wel eens de ruige tak van de scouts genoemd. Misschien is dit ook wel zo… Wanneer je houdt van een back-to-basics mentaliteit waarin leven in de natuur en technieken centraal staan. Dropping, stadsspelen, bosspelen, grote sjorprojecten en gezellig rond het kampvuur samenzijn, zijn maar enkele voorbeelden van hoe het er aan toegaat bij deze zotte bende.

Je kunt de givers elke zondag tussen 14 en 17u30 uur op het terrein terugvinden. Ze gaan in de herfst op weekend op verplaatsing. In februari leven de givers een hele week op de scouts tijdens de midweek. In de paasvakantie gaan alle takken samen op paaskamp, 3-jaarlijks gaan de givers niet mee maar gaan zij op buitenlands kamp! (volgende buitenlands kamp: 2026).

In de zomer gaan de givers 11 dagen (10 nachten) mee op tentenkamp, waar ze hun eigen kamp volledig opbouwen en mogen inrichten zoals ze het zelf willen. Ze maken ook hun eigen tafelvuur en koken hier (bijna) elke avond hun potje. Ze gaan op avonturen in de buurt, zwemmen, chillen aan het vuur en gaan ook op 2-daagse.

2e jaar givers krijgen (normaliter) hun adjectief op kamp. Daarom is het belangrijk dat ze er doorheen het jaar zo vaak mogelijk bij zijn!

Kreet

De givers verzinnen in het begin van het jaar hun eigen krachtige/grappige/originele kreet.

Wet

Ik ben een giver, samen verkennen we de wereld met vallen, tuimelen en weer opstaan.

Ik ben een giver, vriend voor allen.

Ik zet me in voor mijn groep want mijn groep is ploegwerk en onze inzet is waardevol.

Ik ben een giver, ik respecteer alles wat leeft en de kracht die het leven geeft.

Ik voel me één met de wereld om mee heen want niemand is alles en niemand is niets.

Leiding

Hasse-Lore