Wolven

Leeftijd:
11-13 jaar (6e leerjaar, 1e en 2e middelbaar)

Een wolf zijn, dat betekend een jaar vol uitdagingen en avonturen, maar zeker ook spelen! In vaste patrouilles werken ze samen en nemen ze initiatieven: een vlot sjorren of vuurtjes stoken en je eigen potje koken. Zo leren we de kneepjes van het vak.

Elke zondag tussen 14 en 17u30 uur op het terrein kunnen de wolven de zotste dingen beleven. Ze gaan in de herfst op weekend op verplaatsing. In de paasvakantie gaan alle takken samen op paaskamp en in de zomer gaan de wolven 9 dagen (8 nachten) mee op tentenkamp, waar ze voor de eerste keer hun eigen tent opzetten, hun eigen tafels en tafelvuur sjorren én hierop hun eten koken! Uitdagend, maar vooral ontzettend leuk!

Laatstejaars wolven krijgen (normaliter) hun (dieren)totem op kamp. Daarom is het belangrijk dat ze er doorheen het jaar zo vaak mogelijk bij zijn!

Kreet

De wolven worden elk jaar in patrouilles ingedeeld, elke patrouille verzint in het begin van het scoutsjaar een eigen kreet.

Wet

Elk met ons eigen verhaal vormen we een roedel.

Met verwondering kijken we om ons heen.

We gaan samen op verkenning, durven tuimelen in het leven en staan nooit alleen.

Leiding

(zie https://scoutsmeulestede.be/node/76)